دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فرشته نگهبان خود را نام نبرید یا سعی نکنید نام آن را کشف کنید !

فرشته نگهبان خود را نام نبرید یا سعی نکنید نام آن را کشف کنید !

فرشته نگهبان خود را نام نبرید یا سعی نکنید نام آن را کشف کنید

در میان برخی ادیان وقتی صحبت از فرشتگان نگهبان می‌شود، یک اشتباه دائمی وجود دارد: تلاش برای کشف نام یا هویت آنها، یا تعیین نام برای آنها.

درک اینکه چرا این اشتباه رایج است آسان است. به هر حال، وقتی انسان ها با هم ارتباط برقرار می کنند،یادگیری نام یکدیگر اولین قدم است.


آیا نام بردن از فرشتگانمان یا درخواست از آنها برای افشای نامشان اشکال دارد؟ 

نقش فرشته نگهبان شما

یکی از آموزه های زیبا و دلگرم کننده ادیان این است که خداوند به هر یک از ما فرشته نگهبانی داده است تا ما را در راه رستگاری هدایت کند.


یک اشتباه دائمی وجود دارد: تلاش برای کشف نام یا هویت آنها، یا تعیین نام برای آنها.


فرشتگان ارواح پاکی هستند. آنها بدن فیزیکی ندارند. آنها دارای عقل و اراده هستند و به روش های خاصی عمل می کنند تا مطابق با اراده آزاد ما، ما را راهنمایی کنند، محافظت کنند و حتی ما را تحت تأثیر قرار دهند. آنها به ما احترام می گذارند و هرگز ما را مجبور به انجام کاری نمی کنند.


چند دلیل که چرا نباید فرشته خود را نام ببرید

با این حال، اگر می‌خواهیم در قبال فرشتگان نگهبان خود رفتار مناسبی داشته باشیم، یک تمایزی وجود دارد که باید به آن اذعان کرد.

در میان دیگر انسانها، ما برابریم. اما در مورد ما و میزبان بزرگ آسمانی اینطور نیست.


از آنجایی که خداوند تعداد محدودی هویت فرشتگان خاص را برای ما آشکار کرده است، دلیلی برای اصرار بر دانستن نام فرشتگان نگهبان نداریم.


 بله، در واقع ما فقط نام تعداد محدودی از فرشتگان آشنا هستیم که در برخی کتب دینی و روایات ائمه نام انها اورده شده است : جبرئیل، میکائیل ، رافائل و... - آنها از سوی بشر درخواست نشده بودند.


در کتاب پیدایش، پدرسالار یعقوب در به دست آوردن نام موجود مرموزی که با او در بیابان کشتی گرفت، ناموفق بود. یعقوب از او پرسید: «لطفاً نامت را به من بگو.»

فرشته پاسخ داد : چرا نام من را می خواهی؟

یعقوب جوابی دریافت نکرد، جز توبیخ ملایمی که در قالب یک سؤال بود.


هنگامی که فرشته ای بر مادر سامسون ظاهر شد که در کتاب داوران آمده است، او به شوهرش گفت: «مردی از خدا نزد من آمد. او ظاهر فرشته ای از خدا را داشت . از او نپرسیدم اهل کجاست و اسمش را هم نگفتم. اما او به من گفت: "باردار خواهی شد و پسری زایید..."

وقتی فرشته برگشت، پدر سامسون از او پرسید: «اسم تو چیست تا وقتی سخنت به حقیقت پیوست، تو را گرامی بداریم؟»

اما فرشته به او نگفت:

و فرشته خداوند به او گفت: «چرا نام من را می‌پرسی، ؟»

این توبیخ های فرشته ای به ما می گویند که به پنهان بودن نام هایی که این ارواح از جانب خدا دریافت کرده اند احترام بگذاریم.


در بهشت، احتمالاً نام آنها را می دانیم - چیزی که باید منتظر آن باشیم!.


در باغ عدن، خداوند به آدم سلطه بر حیوانات داد. به عنوان اعمال اقتدار آدم، خداوند حیوانات را نزد آدم آورد تا نام مناسبی برای آنها بگذارد.

با این حال، خداوند فقط موجوداتی را برای آدم به ارمغان آورد که از طبیعت پایین تر از انسان (یا از همان طبیعت، مانند حوا) برخوردار بودند. خداوند مخلوقاتی را که از انسانها بالاتر باشند، یعنی ارواح بی جسم، نیاورد .

بنابراین، در اختیار ما نیست که برای موجوداتی که از مرتبه خلقت بالاتر از ما هستند نام بگذاریم یا نام آنها را کشف کنیم.

از آنجا که فرشتگان ارواح ساده ای هستند، دانستن نام آنها به معنای شناخت ذات، هسته اصلی و هدف خلقت آنهاست. این علم تنها برای خدا و کسانی است که در بهشت ​​با آنها در این علم شریک است.


فرشتگان سقوط کرده می توانند در تلاش ما برای یادگیری نام فرشتگان نگهبان دخالت کنند.

شیاطین فرشتگان سقوط کرده ای هستند که از خدمت به خدای مهربانی که آنها را آفریده است خودداری کردند.

هنگامی که سعی می کنیم نام فرشته نگهبان خود را کشف کنیم، بلافاصله شروع به جستجوی سیگنال هایی می کنیم که فرشته ما سعی دارد با یک نام خاص به ما پاسخ دهد.

یا می گوییم، "نام "فرد" به ذهنم خطور کرد، بنابراین می دانستم که نام فرشته من است!"

هر دوی این مثالها غیرعاقلانه است.

ما می‌توانیم بسیاری از چیزها را با «سیگنال‌هایی» اشتباه بگیریم که اصلاً اصلاً نیستند، و در نهایت، فقط خودمان را فریب می‌دهیم.

به همین ترتیب، فقط به این دلیل که نامی به ذهن ما می رسد به این معنی نیست که به فرشته ما تعلق دارد. مغز ما فعال و پر از تخیل و جریان آگاهی است. هیچ تضمینی وجود ندارد که ایده ای از فرشته نگهبان شما الهام گرفته شده باشد.

علاوه بر این، شیاطین کاملاً قادر به دخالت در چنین تلاش‌هایی هستند. آنها هم مانند فرشته شما حضور دارند.

ممکن است واقعاً نامی دریافت کنید - و ممکن است نامی گمراه کننده باشد. 


یک دلیل نهایی وجود دارد که چرا ما نباید فرشتگان خود را نام ببریم: منابع مذهبی در مورد این عمل هشدار می دهند. (برای حفاظت از ما)


«از دادن نام به فرشتگان مقدس باید جلوگیری کرد، مگر در موارد :جبرئیل، رافائل و میکائیل ، هاروت و ماروت-روح که نام آنها در کتاب مقدس و {قرآن کریم} آورده شده است »


ما باید به خاطر داشته باشیم که همانطور که همیشه در جمع فرشتگان هستیم، در جمع شیاطین نیز هستیم. 


اگر شیطان ببیند که ما در تلاشیم تا نام فرشته نگهبان خود را کشف کنیم و انواع چیزهایی را که به اشتباه آنها را به عنوان نشانه می گیریم بداند (آنها فریبکارهای درخشانی هستند)، می تواند خود را به عنوان فرشتگان نور بپوشاند و سیگنال های دروغینی برای ما ارسال کند. می توانند ما را به گمراهی دوری بکشانند. مانند تمام تلاش‌های نادرست برای برقراری ارتباط نامناسب با جهان ارواح، انجام این کار می‌تواند ما را در معرض نفوذ شیطانی قرار دهد.


ما می توانیم بدون دانستن نام فرشتگان خود به آنها نزدیک شویم

 با همه دلایلی که در بالا ذکر شد، روشن است که این حق ما نیست که درباره فرشتگان خود بیش از آنچه خداوند به ما وحی کرده است بدانیم. اما این بدان معنا نیست که ما نباید با آنها آشنا شویم. هر روز از طریق دعا به دنبال راهنمایی فرشته نگهبان خود باشید، یاد بگیرید که چگونه او را دوست داشته باشید و از او پیروی کنید، اما اصرار به نام بردن او نکنید!


فرشته شما نامی دارد، اما مرموز و مقدس است. 

دلیلی وجود دارد که چرا خدا انتخاب می کند که افراد نام فرشته خود را بدانند. ممکن است برای ما عجیب به نظر برسد، اما نیازی نیست نگران باشیم - تنها چیزی که باید بدانیم این است که موهبت شگفت انگیز یک فرشته نگهبان را داریم که همیشه در کنار ما است.


"پس من او را چه صدا کنم؟"

وقتی فرشته خود را خطاب می کنید، تنها چیزی که باید بگویید این است: "فرشته نگهبان من" یا "فرشته من" و او دقیقا می داند که با چه کسی صحبت می کنید.

او برای انجام کارش نیازی به دانسته شدن نامش ندارد - در واقع، فرشتگان ما بیش از آنچه که ما می توانیم به آنها توجه کنیم، به ما توجه دارند!


فرشتگان نگهبان ما وفادارترین دوستان ما هستند، زیرا آنها روز و شب، همیشه و همه جا با ما هستند. 

روزی، در بهشت، مقدس ترین نام فرشته خود را خواهید شناخت. این فقط یک چیز دیگر است که باید منتظر آن بود!


توسط گرچن فیلز، O.P.

ترجمه : فاطمه قناعتیان


Fateme.ghanaatiyan@ :یوتیوب من



وبلاگ پند » ذکر نام تعداد اندکی از فرشتگان در قرآن و روایات


نظرات
arrow هلیا شاطر پاک
خیلی ازتون ممنونم من خیلی وقته دنبال این مورد هستم
پاسخ ادمین
❤️
arrow JAVAD
إِنَّ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً
arrow علی
انسان اشرف مخلوقات هست نویسنده عزیز نه فرشتگان
پاسخ ادمین
انسان اشرف مخلوقات بر روی "زمین" هست.به پاسخ کامنت های قبلی هم میتونید مراجعه کنید.
arrow الهه
کی گفته خلقت آدم طبیعتا بالاتر از حواست؟خود برتر پنداری دارید آیا.
arrow محمد
در سوره نجم آیه ۲۷ خداوند فرموده کسانی که به آخرت ایمان نمیآورند برای ملائکه اسمهای دختران نهادند و هیچ علمی برآن ندارند و جز درپی گمان و پندار نمیروند و ظن و گمان هم در فهم حق و حقیقت سودی ندارد پس هیچ علمی هیچ کسی نسبت به فرشتگان ندارد و شیطان جز جنیان است نه فرشتگان و خداوند فرموده با آنها ارتباط نگیرید وگرنه کافرید چون ما را به گمراهی میگشانند و همانند خوشان سقوط کرده و تا هفت طبقه جهنم سقوط میکنیم
پاسخ ادمین
سلام. البته برای فهم بیشتر باید به تفسیر آیه مراجعه کنید، اشاره این آیه راجع به عده ای از کفار هست که فرشتگان را دختران خداوند می‌نامیدند./ در تفسیر نور آمده است: نام دختر نهادن بر فرشته، براساس باور باطلى بود كه فرشتگان را دختران خدا مى‌دانستند.
arrow نسیبه
السلام و علیک ملائکه المقربین
arrow فوریه
سلام.واقعا خالی شدم.دلم خیلی گرفته بود.ممنونم.
پاسخ ادمین
❤️
arrow محمدی
سلام سخنان حجت الاسلام معادیخواه در مورد شرح وبررسی کتاب ان سوی مرگ قسمت ۱۹ بسیار آموزنده است
arrow نانا
دومین و اخرین اموخته ام ک فکر میکنم بزرگترین درس زندگی من این است.... توجه... توجه به هر چیزی باعث خلق اون در زندگی میشه... اگر به عمق و درک واژه و عمل توجه پی ببریم خواهیم دید ک هم مخلوق و هم خالق در بطن یکیست..... با تشکر از عوامل این سایت. .... نانا
پاسخ ادمین
❤️
arrow نانا
عرض درود خدمت تمامی دوستداران حقیقت. چند سالی رو وقف خود کردم تا فقط ذره ای از اقیانوس اگاهی و خرد جاری را درک و زندگی کنم... در من اتفاق افتاد ک یکی دو مورد از اموخته هایم را در این نظر به اشتراک بگذارم. قرار است روحی دیگر در جایی دیگر با این نظر مسیر جدیدی را اغاز کنن.... اول اینکه باور مهمترین شاه کلیدی است ک مارا به منزل مقصود میرساند و هرچه کیفیت ان بیشتر و عمیقتر باشد تاثیر ان بیشتر است... دوم و اخرین دانسته .... مهمترین دانسته ای ک تاکنون اموخته ام..... در نظر بعدی
arrow الهام
تشکّر واقعاً تاثیر گذار بود
پاسخ ادمین
❤️
arrow مجتبی
با سلام و خسته نباشید...بسیار سپاسگذارم از سایت خوبتون و زحمتی که میکشید...سوالی که داشتم اینه ک تو این مطلب اشاره کردید نباید به نام فرشتگان توجه کرد پس اینکه شما در دیگر مقاله هاتون که به اعداد رند و ساعت ها مربوط هست نام فرشته هارو معمولا ذکر میکنید...ممنون میشم یه توضیحی بدید.
پاسخ ادمین
سلام ❤️. مطالب که البته ترجمه است، اما مغایرتی هم ندارن، اینکه از اسامی برخی فرشتگان مطلع شویم، با اینکه بخوایم فرشتگان رو صدا بزنیم دو چیز متفاوت هست.خصوصا این مطلب جنبه اطلاع رسانی داره، و هر انسانی با عقل و اراده خودش باید تصمیم بگیره و مسیرشو در زندگی مشخص کنه.(ادامه در بیوگرافی وبلاگ)
arrow عارف بصیر
باسلام وعرض ادب تمام مطالبتون درسته.ممنون از زحمتی که کشدید‌
پاسخ ادمین
❤️
arrow فاطمه
بسیار عالی و دلگرم کننده سپاس فراوان
پاسخ ادمین
❤️
arrow موج
یععععنی فووووق العاده اید..
arrow زهرا
چقدر این مطالب باعث دلگرمیه . ممنون
arrow گُل
ممنون از مطالب خوبتون
پاسخ ادمین
arrow مائده
خیلی ممنونم
پاسخ ادمین
❤️
arrow Fatemeh
باورم نمیشه واقعا من تو این زندگی کسی رو ندارم ولی با حرفای شما امید گرفتم امیدوارم واقعا اینطور باشه ❤️❤️
پاسخ ادمین
arrow شیخ الکبیر شمخیثا
دوستی که فرمودند مگر انسان اشرف مخلوقات نیست ؟ عزیزم انسان در روی زمین اشرف مخلوقات هست ولی در جاهای دیگه موجوداتی هستند که ما از انها میلیارد ها سال عقبیم . سعی کنید عقلتون رو بندازید کنار و با قلبتون تصمیم بگیرین که خیلی بهتر است هر لحظه ای هر چه با خود اورد پذیرا باشید زیرا هر چیزی در این جهان نیاز انسان هست . انسان کسی هست که کارهایش رو با عشق انجام بده با عشق نماز بخونه حتی با عشق مشروب بخوره هر چیزی با عشق و به اندازه

۱۲

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده