خرید از سراسر دنیا


» کوچینگ چیست ؟ وجه اشتراک کوچینگ و عدد شناسی

کوچینگ چیست ؟ وجه اشتراک کوچینگ و عدد شناسی

کوچینگ چیست ؟

به زبان ساده، کوچینگ فرآیندی است که هدف آن بهبود عملکرد است و به جای گذشته یا آینده دور، بر «اینجا و اکنون» تمرکز دارد.


در حالی که مدل های مختلفی از کوچینگ وجود دارد، در اینجا ما «مربی به عنوان متخصص» را در نظر نمی گیریم، بلکه در عوض، کوچ را به عنوان تسهیل کننده یادگیری در نظر می گیریم.

تفاوت بزرگی بین آموزش دادن به کسی و کمک به او برای یادگیری وجود دارد. در کوچینگ، اساساً کوچ به فرد کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشد: به عبارت دیگر، به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند.


مربیان خوب بر این باورند که افراد همیشه پاسخ مشکلات خود را دارند اما می دانند که ممکن است برای یافتن پاسخ به کمک نیاز داشته باشند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


” کوچینگ باز کردن پتانسیل یک فرد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود است. این به آنها کمک می کند که یاد بگیرند نه آموزش | جان ویتموز،کوچینگ برای عملکرد“


"بازی درونی"

هیچ بحثی در مورد کوچینگ بدون نام تیموتی گالوی و بینش او در مورد " بازی درونی " کامل نخواهد بود.

کتاب گالوی، بازی درونی تنیس ، تفکر در مورد مربیگری را متحول کرد. او پیشنهاد کرد که بزرگترین موانع موفقیت و دستیابی به پتانسیل درونی است نه بیرونی. بینش او این بود که مربیان می‌توانند با منحرف کردن حواس آنها از گفتگوی درونی‌شان و به‌ویژه صدای انتقادی که می‌گوید «این‌طور نیست! روی دست‌هایت تمرکز کن! زاویه‌ای متفاوت بده!» به افراد کمک کنند تا بازی‌شان را بهبود بخشند.


با منحرف کردن حواس آن صدای درونی، بدن می تواند تسلط یابد. به نظر می رسد که اغلب بدن ایده بسیار روشنی دارد که وقتی دیالوگ های درونی سرکوب می شوند، چه باید بکند. گالوی از مثالی استفاده کرد که از مردم خواست روی ارتفاعی که توپ تنیس را در آن ضربه می زنند تمرکز کنند. این فعالیت به خودی خود هیچ ربطی ندارد، اما عمل ساده تمرکز بر روی آن، ندای درون را منحرف می‌کند و بدن توانا را قادر می‌سازد تا کنترل را به دست گیرد. فرد آرام می شود و تنیس آنها بلافاصله بهبود می یابد.


بینش واقعی گالوی این بود که این فقط در مورد تنیس صدق نمی‌کند، بلکه افراد عموماً در درون خود پاسخ‌هایی برای مشکلات خود دارند.


بنابراین، بخش اساسی کوچینگ این است که به افراد کمک کنیم تا یاد بگیرند که صدای درونی را ساکت کنند و به غرایز یا ناخودآگاهشان اجازه دهند تا بر آن مسلط شوند. گاهی اوقات این به معنای پرت کردن حواس است و گاهی در مورد بررسی «بدترین سناریو» و از بین بردن ترس است.



مدل چرخه شایستگی یادگیری

یک مدل مفید برای یادگیری، چرخه شایستگی است، یک مدل چهار مرحله ای که می تواند به شما در شناسایی شایستگی های خود کمک کند:

1) بی کفایتی ناخودآگاه

شما نمی دانید که در مورد چیزی نمی دانید.

یک مثال خوب می تواند کودکی باشد که هرگز دوچرخه ندیده است یا نمی داند که زبان دیگری غیر از زبان خودش وجود دارد.

2) ناتوانی آگاهانه

شما متوجه شده اید که فاقد مهارت خاصی هستید.

یک مثال ممکن است کودکی باشد که کودکان دیگر را در حال دوچرخه سواری دیده است، یا شنیده است که شخصی به زبان دیگری صحبت می کند و بنابراین مایل به یادگیری است.

3) شایستگی آگاهانه

شما یاد گرفته اید که چگونه کاری را انجام دهید، اما هنوز برای انجام آن باید در مورد آن فکر کنید.

یک مثال می تواند کودکی باشد که می تواند دوچرخه سواری کند اما اگر تماشای جایی که می رود متوقف شود، زمین می خورد.

4) شایستگی ناخودآگاه

شما آنقدر خوب یاد گرفته اید که چگونه چیزی را انجام دهید که شدیدا به مغز شما متصل شده است.

دیگر لازم نیست به نحوه انجام آن فکر کنید، بلکه فقط آن را انجام می دهید. در واقع، اگر خیلی سخت به آن فکر کنید، ممکن است نتوانید آن را انجام دهید.


مربیان باید مرحله ای را که فرد در آن قرار دارد شناسایی کنند تا از زبان مناسب برای کمک به او برای رفتن به مرحله بعدی استفاده کنند. از این گذشته، تلاش برای بهبود مهارت اگر ندانید که آن مهارت را ندارید، دشوار است.


تفاوت بین آموزش، کوچینگ ، راهنمایی و مشاوره

اگرچه تدریس، کوچینگ، راهنمایی و مشاوره همگی دارای ویژگی‌ها و مهارت‌های کلیدی هستند، اما با این وجود کاملاً متفاوت هستند و آگاهی از تفاوت‌ها مهم است.


تدریس و آموزش

تدریس و آموزش شامل یک معلم متخصص است که دانش را به دانش آموزان خود منتقل می کند.


اگرچه بهترین معلمان از تکنیک‌های مشارکتی و تعاملی مانند مربیگری(کوچینگ) استفاده می‌کنند، اما قطعاً عدم تعادل دانش وجود دارد و معلم به عنوان متخصص «پاسخ درست» را می‌داند.


کوچینگ (مربیگری)

کوچینگ شامل این باور است که فرد در درون خود پاسخی برای مشکلات خود دارد.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

مربی یک متخصص موضوع نیست، بلکه بر روی کمک به فرد برای باز کردن پتانسیل خود متمرکز است. تمرکز بسیار بر روی افراد و آنچه در درون سر آنها است است. یک کوچ لزوماً یک فرد تعیین شده نیست: هر کسی می تواند رویکرد مربیگری را با دیگران، چه همتایان، چه زیردستان یا مافوق، اتخاذ کند.

مهارت کلیدی کوچینگ پرسیدن سؤالات درست برای کمک به فرد برای حل مشکلات خود است.


منتورینگ

منتورینگ شبیه کوچینگ (مربیگری) است. توافق کلی وجود دارد که یک مربی راهنمایی است که به کسی کمک می کند تا سریعتر از آن چیزی که به تنهایی می تواند انجام دهد یاد بگیرد یا پیشرفت کند.


در محل کار، مربیان اغلب به طور رسمی با توافق دوجانبه و خارج از زنجیره مدیریت خط یک فرد تعیین می شوند. آنها معمولا تجربه و تخصص قابل توجهی در خط کسب و کار فردی دارند.


یک رابطه منتورینگ معمولاً بر آینده، پیشرفت شغلی و گسترش افق‌های یک فرد متمرکز است، برخلاف کوچینگ (مربیگری) که بیشتر روی اینجا و اکنون و حل مشکلات یا مسائل فوری تمرکز دارد.


مشاوره

مشاوره به مداخله درمانی نزدیکتر است. بر گذشته تمرکز می کند و به فرد کمک می کند تا بر موانع و مسائل مربوط به گذشته خود غلبه کند و به پیش برود. در اینجا، تمرکز ممکن است داخلی یا خارجی باشد.


وجه اشتراک کوچینگ و عدد شناسی


اصطلاح "کوچینگ" (مربیگری) برای افراد مختلف به معنای چیزهای مختلف است، اما به طور کلی در مورد کمک به افراد برای حل مشکلات خود و بهبود عملکردشان است .


"نومرولوژی" (عدد شناسی) مطالعه اعداد و نحوه تأثیر آنها بر زندگی ما - قدرتمند و در عین حال به طرز شگفت آوری ساده است و به هر کسی اجازه می دهد تا اعداد مهم زندگی خود را محاسبه و درک کند.


از طریق دانش به دست آمده از عدد شناسی شخصی خود، می توانید:

  • خودتان را بهتر درک کنید
  • هنگام انتخاب مسیر شغلی اعتماد به نفس داشته باشید
  • روابط خود را با عزیزان خود بهبود بخشید
  • بدانید چگونه بر موانع زندگی خود غلبه کنید


در نتیجه مطالعه اعداد شناسی خود، دانش شناسایی موانع پنهانی را خواهید داشت که شما را از داشتن بهترین زندگی باز می دارند. با دانستن اینکه راهی برای موفقیت و خوشبختی وجود دارد، می توانید دوباره در مورد زندگی خود هیجان زده شوید.


همراه با لایف کوچینگ (مربیگری زندگی) ، عدد شناسی می تواند به شما کمک کند فرصت های جدیدی را برای داشتن یک زندگی پربارتر باز کنید. فهم معانی اعداد می تواند قدرتمندانه به شما کمک کند و شما را در مسیر رشد و روشنگری شخصی و معنوی حمایت کند.


نتیجه :

فرقی نمی کند که از کوچینگ (مربیگری) در ورزش، زندگی یا تجارت استفاده شود، مربی خوب معتقد است که افراد همیشه پاسخ مشکلات خود را دارند. آنها فقط برای باز کردن قفل به کمک نیاز دارند.



ترجمه فاطمه قناعتیان

مجله ارم بلاگ




Fateme.ghanaatiyan@ :یوتیوب من



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
نظرات
arrow HN
سپاس
arrow Mahi
معجزه یعنی ظهور و شنیدن ندای درون یا دیدن وبلاگ شما ...
پاسخ ادمین
arrow امیرارسلان
من لایف کوچ میخوام
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده